Що потрібно щоб власноруч зібрати мінітрактор в домашніх умовах. Відповідь проста - велике бажання, та вміння конструювати. Розповідь про саморобний мінітрактор Калуцького Олександра.
Багато власників присадибних земельних ділянок мріють про застосування малогабатитної техніки під час городніх робіт. Мотоблоки, мінітрактори, мотокультиватори, мотофрези, чого тільки немає в продажу. Але на жаль, ціни на цю техніку "кусаються". А механізований помічник так потрібен в господарстві. От і приходить на думку сконструювати щось таке, щоб було не дорого, та функціонально.
Сьогодні в новинах нашого сайту розповім про технічну розробку мого брата Калуцького Олександра. Захопившись ідеєю виготовити мінітрактор, він зібрав його практично з металобрухту, зокрема із запчастин старого "Запорожця", який відслужив свій термін експлуатації, та такого ж мотоцикла "МТ - 10".
Вид збоку
Вид зі сторони двигуна
Вид зі сторони механізму зчеплення.
Вид зі сторони генератора. Під ведучим шківом видно натяжну пружину прижимного ролика механізму зчеплення.
Агрегатування з саморобним причіпом. По дорозі з твердим покриттям мінітрактор може транспортувати 800 кг. вантажу на четвертій передачі.
Ведений шків на первічному валу коробки передач. Монтується на місті стандартного фереда. З внутрішньої сторони таврової поперечки приварено корпус підшипника для опори вільного краю первічного вала.
Куліса коробки передач автомобіля "ЗАЗ" та педалі газу, зчеплення та гальм скомпоновані на рамі. Ближче до сидіння - стакан тормозного циліндра від "Москвича"
З досвіду експлуатації, або ходові випробовування
Цього літа я частенько позичаю тракторець свого брата для перевезення сіна з городів, як з присадибного біля будинку, так і з "добавки" (город знаходиться за 4 кілометри від села).
З досвіду експлуатації зробив висновки:
1. Констукція як самого мінітрактора, так і причіпа не викликають ніяких нарікань. По бездоріжжю плавність ходу забезпечується передніми мотоциклетними амортизаторами. Причіп досить місткий, ми навантажували на нього так само як і на гужовий віз, (навіть більше).
2. Двигун надзвичайно економічний. За дві поїздки до села, під час перевозки сіна, за 4 кілометри (загалом 16 кілометрів), було витрачено близько 1 літр бензину А - 95. Тут я був приємно вражений! Китайське диво, та й годі!
3. Трьохопорна конструкція мінітрактора - досить оптимальния варіант. Розподіл маси на три точки - забезпечує постійне та надійне зчеплення з дорожнім покриттям, на відміну від класичного переднього моста.
Вибачте що так довго не відповідав. Тепер сайт знову продовжує життя. Зчеплення працює аналогічно як на легких мотоблоках типу "Нева" http://budbud.in.ua/zcheple....yj.html
А взагалі, хочу створити тему про малогабаритні трактори на форумі. Матеріалів у мене багато, та і досвіду трохи є. Зараз виготовляю аналогічний апарат (по братовій схемі).
Китайський двигун коштує 1500 гривень. Цього літа він пройшов конкретні випробування - підгортали картоплю (погодьтесь навантаження добряче), перевозили сіно (по бездоріжжі, по ріллі). Хочеться відмітити економічність під час транспортних робіт. До заводки - немає питань, жодного разу не підвів. Єдина умова - якісний бензин.
Натяжний ролик від автомобіля Нісан - натяжний ременя газорозподільчого механізму, можна використовувати аналогічний ролик натягу ременя ГРМ від автомобіля ВАЗ 2108, та ВАЗ 2109.
З двигуном 6,5 к\с - може агрегатуватися з прицепом, картоплесаджалкою та зі сцепкою з трьох борін. Аналогічна модель з двигуном потужністю 13 к/с - працює з культиватором, боронами, картоплесаджалкою (однорядковою) та косаркою. Але при роботі на городі потрібні колеса з грунозацепами (Можна виготовити в домашніх умовах).
Мені подобається! Навіть якби був тільки транспортний варіант. В мене земельна ділянка за межами населеного пункту. І це трохи незручно. А таким "дирчиком" можна перевозити до тони (як запевняє автор) вантажу. А придбати китайський мінітрактор в селі - майже нереально. Дивно чому немає українських промислових мінітракторів та мотоблоків. Адже наші конструктори могли б сконструювати на рівні кращих світових зразків. Тож майструємо самі, і це добре.
Додайте маневреність. Повертаємо мотоциклетний руль до упору в сторону, трохи газку, плавно відпускаємо педаль зчеплення, і тракторець розвертається на "пятачку" (майже на місці). Крім того автором передбачено установка приводу вала відбору потужності (по народному - ВОМ), тоді можна буде використовувати косарку.